Ett helt nytt liv, och vilket liv sen

They seek him here, they seek him there
Those Frenchies seek him everywhere
Is he in heaven or is he in hell?

source: https://www.lyricsondemand.com/soundtracks/s/scarletpimpernellyrics/theyseekhimherelyrics.html
 
Eller om det gäller mig;
They see me here, they see me there
Those humans see me nowhere and everywhere
Is she from heven or from hell,
the shadow Umbra. Maybe you can tell?
 
Här är jag,  Umbra, den gäckande skuggan.
 Låt dig inte luras av bilden. Jag är alltid på G. Vilar sällan.  Alltid på vakt. 
Här hos tanten har jag bott en vecka. Innan dess bodde jag hos en annan tant. Men hon sprang inte så mycket med mig som den här tanten gör. Så jag flyttade. Man får faktiskt göra det om man vill. 
Igår fick jag tanten att springa massor! Jag kom nämligen loss. Försök att fånga en skugga om du törs och vågar. Hah! Jag slår vad om att du inte klarar det. Jag förstår inte hur tanten gjorde det heller. Himla tur att jag inte slog vad med henne. 
Bäst jag ligger i potatislandet och hon plockar och rensar där (fast lite underligt var det att göra det kl 5 på morgonen efter en vaknatt och massor av köttfärs) då, som en blixt, har hon tag om mitt halsband! 
Snacka om snopet! Jag hade tänkt vara lös och fri minst 15 timmar till. Jag tyckte det var fantastiskt trevligt att få springa lös och träffa nya jyckar och testa alla möjliga nya grävgropar. Och mycket köttfärs och andra godsaker fick jag söka rätt på under natten. Jag hittade bland annat en delikat skattkista i bilen! Men då tror jag att tanten sov.
Så har jag det numera. Jag skriver mer en annan gång. Nu måste jag sova känner jag.

Kommentera här: