3 veckor i dag

En kommentar
För tre veckor sedan flyttade jag. Från hägnet i Rumänien till hemmet i Sverige. Jag var livrädd då. Försökte slita mig lös både på flygplatsen och när vi rastade på vägen till det nya hemmet.
Tack och lov lyckades jag inte.
Jag har fått flera sängar att sova i. Mött flera människor förutom min egen. Låtit andra rasta mig. Jag går förresten väldigt bra i koppel säjer min. Det är bara när jag blir rädd som jag glömmer. Oftast sätter jag mig och kollar vad det nya är. Jag försöker mer och mer sällan att slita mig loss. Jag tror att det är därför som jag får gå nästan hur som helst både inne och ute.
Människan kom med bollar och andra leksaker idag när vi var ute. Bara för att göra henne glad tuggade jag på dem. Det var inte så himla kul tyckte jag.
Sen gick jag in. Människan stannade ute. Polaren också.
 
1 pigan:

skriven

Välkommen, säger jag nu... om jag inte har sagt det förut. Det är bra att du försöker glädja din människa. Det kanske inte är så lätt alla gånger. Människor är lite nyckfulla.... Och så kan hon ju inte ditt språk. Vifta på svansen, är ett bra tips.

Svar: Tack. Jag försöker med det och då blir det fasligt mycket klapp ett tag. Nåja, det ordnar sig nog med människan så småningom. Nu försöker jag visa hur avslappnad jag är med att ligga bredvid henne i tv-soffan.
irene andersson