Kan nån förklara?

En kommentar
Det här med människor. Jag förstår inte och behöver hjälp. Brukar de sova så här mycket som min människa verkar göra? Eller är det något fel på min?

Jag menar, när det ljusnar på riktigt och fåglarna har sjungit ett bra tag, ska de inte vakna då och servera mat?
 
Min människa sträcker bara ut en arm, tar fatt i den där fyrkantiga saken, kikar med ett öga på den och säjer;
- Men SnällaElla, klockan är ju bara 4...
 
Som om det skulle spela nån roll? 
 
Det är inte bättre när hon fått sova 30 minuter till heller... Precis samma visa. Precis samma reaktion. 
 
Polaren som ska vara min mentor och bundsförvant ligger hela natten och trycker under människans täcke. Där ligger hon och låtsas som om allt var i sin ordning och att människan bestämmer. Ingen hjälp alls för mig.
 
Får man byta ut sin mentor? I så fall; Hur gör man? Jag tycker att hon är lite avvogt inställd ibland. I alla fall på mornarna.Blir man sån av att umgås med människor?
 
Fast jag kan berätta att jag fått två nya sängar nu. EN JÄTTESTOR! I och för sig ligger människan och polaren där också. Jag fattar ändå att det är min. Människan ordnade en annan säng också åt mig idag. Jag är helt övertygad om att det är för mig. Andra månniskor kan kanske få låna den. Tror jag.
 
Hela tiden när hon la dit tygstycken och mjuka kuddar hoppade jag upp för att kolla om det blev bra. Tydligen fattade hon inte att jag tyckte att det var bra med vilket som för hon envisades med att lyfta ner mig och lägga dit fler och fler tyg. Jag försökte verkligen tala om för henne att det var bra men hon fortsatte att lyfta ner mig och lägga dit tyg. Till sist var hon nöjd och jag fick ligga kvar. Jag blev ganska nöjd också.
Jag sprang upp- och nerför trappan jättemånga gånger sen bara för att jag var så lycklig. 
Hej då. Snart ska jag välja vilken säng jag ska sova i den här natten.
 
1 Lena Gustafsson:

skriven

Hej igen Ella och Irene!
Rally hälsar att om alla sover så är allt tryggt och lugnt. Det finns liksom inte mycket annat att göra då. Sverige är liksom lugnt...:)

Svar: jaha, fast jag vill ju busa ju...
irene andersson