Nu blev det underligt igen

En kommentar
Människan tyckte visst att vi skulle byta sovställe igen. Polaren fann sig till rätta direkt och bäddade in sig i människans täcke.  Själv satt jag och funderade en stund innan jag insåg att det kunde nog bli bra här också. Och det blev det faktiskt.
 
Däremot var det mera besvärligt att hon envisas med att ligga så länge på mornarna, då man i stället skulle kunna göra så mycket annat roligt. När jag inte fick upp henne hittade jag en gammal matta att tugga på i stället. Fast det fick jag visst inte heller. Jösses så efterlängtat det var då hon till sist kravlade sig upp.
 
Men när jag kom in upptäckte jag att min hundbädd inte fanns på det vanliga stället. Den uppmärksamme läsaren har nog redan upptäckt att min bädd numera är placerad på det nya sovstället.
Tack och lov hittade jag en ny sovplats som faktiskt var minst lika bra som bädden, om inte ännu bättre. På det nya stället har man definitivt bättre översikt och utsikt. Snacka om tur!
Människan är också nöjd. Hon säjer att det är lättare att ta på selen. Fast jag hjälper fortfarande inte till. Så de så.
 
Men det var inte nog med med det heller. Mera skulle hända idag. Vi skulle ut och åka bil helt plötsligt. Och polaren skulle med i egenskap av min mentor. Vi åkte till ett alldeles nytt ställe med nya dofter, andra människor och andra hundar. En av dessa nya människorna skulle klämma och kolla på mig. Det fick hon väl göra. Inte var det vad jag helst ville, men hon fick hållas. Den där polaren som skulle föreställa min mentor stod nere på golvet och gnällde. Själv stod jag högt uppe på ett bord. Tyst och lugn.
Naturligtvis var jag perfekt. Fattas bara annat. Det hade jag kunnat tala om för henne bara hon hade frågat.
 
Efter att människan klämt och kännt klart fick polaren och jag köttbullar.
Köttebulle ville polaren verkligen ha. Själv var jag mera intresserad av allt som forfarande var nytt och outforskat intressant.
I vilket fall som helst åkte vi hem sen och jag kunde lägga mig på min plats i lugn och ro igen. Nu ska det väl inte vara mera nyheter idag, hoppas jag i alla fall.
Fast säker kan man aldrig vara.
För övrigt är det rätt kul att åka bil. Det gör jag gärna fler gånger.
 
1 pigan:

skriven

Jag förstår inte heller varför hon ska ligga så länge på morgonen. Hon har ju semester och kan vara uppe dygnet runt.,..