Jisses!

Kommentera
Shit, så rädd jag blev idag. Ett stort plakat ramlade mot mig när jag var ute med människan. Jag trodde jag skulle hoppa ur skinnet. En lååååååååång stund låg jag och tryckte under trädgårdsbordet, men med korv klarar man nästan allt. Polaren tuggade i alla fall så gott hon kunde med de få tänder hon har kvar.
 
Däremot är polaren en hejare på att förstå vad "sitt" betyder innan man får tag i korven. Hon kan till och  med "ligg". Och nåt med tassen. Jag testade att lägga mig platt på golvet när människan sa "ligg" här hemma i kvällst. Jag fick tuggbenet och ett stort leende.
Jag skyndade mig upp till sängen för att sluka det i lugn och ro. Leendet fick hon behålla, det gick nog inte att sudda ut.
 
Själv försöker jag lära människan hur man ska leka. Det går dåligt. Jag har ju ingen korv att fresta henne med.