Var dag

En kommentar
Här går en dag efter den andra. Likadana nästan jämt. Människan skjutsar polaren och mig till träffar med andra polare och vi får springa som dårar. Ibland är det rusk och ibland är det sol. Lika roligt tycker jag lika som. Ibland får vi träffa andra andra hundar som bott här i Sverige hela sitt liv. Det är kul det också.
 
När vi går kommer ut på morgonpromenaden brukar det dofta fantastiskt av alla djur som finns i skogen, rådjur, älgar och alla andra. Om solen har kommit upp före oss brukar människan koppla loss mig...
 
Ibland tar vi riktigt långa promenader i skogen. Ibland på golfbanan. Då springar jag allt jag kan och överallt där det går. Jag flyyyyger fram...
 
 Har jag sagt att jag gillar att springa? 
 
Fast polaren försöker ta genvägar ibland. Det är inte alltid det är så lyckat. Det har hänt att hon ramlar genom isen och hamnar i vattnet. Inte bra. Inte bra. Människan blir så skärrad då.
 
 
1 pigan:

skriven

Du som är så himla snabb kan väl hålla lite koll på polaren.

Svar: nää, det hinner jag inte
irene andersson